Zilveren Kruis, “koplopers in eigen regie”

In samenwerking met Greenberry, een digitaal bureau uit Utrecht, heb ik fotografie verzorgd voor Zilveren Kruis campagne “koplopers in eigen regie”.
In de campagne komen ondernemers aan het woord die overtuigd zijn dat meer regie voor de werknemer leidt tot meer geluk, meer gezondheid en een verhoogde productiviteit.
Samen met Greenberry zijn we gekomen tot een 4-tal interviews voorzien van eerlijke journalistieke locatie portretten van de betreffende personen.

Werkwijze

Het journalistieke gevoel heb ik proberen te borgen door de managers van NOC-NSF, Bynder, DSM en Facilicom bij bestaand licht te portretteren en niet plat te flitsen met studiolampen.
Bijkomend voordeel was dat de portretsessies hierdoor wat losser en informeler werden. Ik denk dat je dat terug ziet in de portretten.
Daarnaast heb ik, omdat de locaties al variabel waren, gekozen voor een vaste factor in de vorm van 1 vast brandpunt en 1 diafragma. Op deze manier kreeg de serie beelden de benodigde samenhang en ervaar je het niet als “los zand”.

Meer info:

https://www.greenberry.nl/
en
“koplopers in eigen regie”